FCE!! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Sabine Bakker - WaarBenJij.nu FCE!! - Reisverslag uit Valletta, Malta van Sabine Bakker - WaarBenJij.nu

FCE!!

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

04 Oktober 2009 | Malta, Valletta

Zo daar ben ik weer, had gister een heel verhaal getypt maar toen hield internet ermee op..dus nu poging 2.

Dinsdag avond toen ik vroeg wilde gaan slapen, dacht mijn leuke huisgenoot even een feestje te geven hier . Er stonden dus ineens 15 man op het balkon te schreeuwen, vond ik niet leuk de buurt ook niet want na een half uur ofzo stond de politie voor de deur. Toen stonden ze dus ineens binnen waar ik nog minder blij mee was, paar keer boos mijn kamer uit moeten komen maar ze begrijpen je gewoon niet!

Woensdag was ik echt kapot, zou tot half 6 les hebben maar ben na 3 uur naar huis gegaan om te slapen dus van 2 tot half 7 geslapen. Daarna hier met Nastie gegeten. ’s Avonds toch nog maar even naar Hugo’s maar daar was niet vee l aan dus alweer vroeg thuis.

Donderdag dacht ik om 9 uur les te hebben dus al opgestaan en aangekleed toen ik bedacht om nog maar even op mijn rooster te kijken, nou ja toen kon ik weer mijn bed in omdat ik pas om half 1 hoefde. Na school niet veel gedaan, ’s avonds ook niet, hier met Anne gegeten. We wilden naar de bios gaan maar het was echt noodweer dus lekker thuis gebleven en vroeg naar bed gegaan. Maar om half 3 weer wakker door het onweer wat bijna naar binnen sloeg, nog nooit zo erg meegemaakt. In Sicilië zijn ook 5 mensen overleden door dit noodweer, maar daar was het nog net iets erger dan hier.

Vrijdag weer ‘’fris’’ naar school, 1e uur nog even voorbereiden op de toets en het 2e uur moesten we hem maken, je had een uur de tijd maar ik was na 40 minuten ofzo al klaar. Vond het een eitje, duidelijk een niveau te laag. Dus door naar FCE!!!

Tijd voor een feestje dus ’s avonds. Hier met Anne en Levi gegeten en daarna kwam Nastie er ook nog bij. Toen ik met papa aan het skypen was stonden er weer ineens 15 man in huis, weer een feestje dus van haar. Maar het was even niet een goed moment, ook had ze er niets over gezegd anders was het geen probleem geweest. Maar er bleek ook iemand van EF bij te zijn, ‘’die dacht dat het alleen hier verzamelen was’’ . We vonden het op zich prima maar dan moesten we wel allemaal engels praten, maar aangezien ze dat niet kunnen ging dat dus mooi even niet door, na wat geschreeuw heen en weer hebben we ze na een uur weg zien te werken. Mijn huisgenootje vond dat ze het niet had hoeven melden omdat ik hier ook altijd met mensen zit, maar ja totaal 4 of totaal 15 is toch wel wat anders. Het was hun laatste avond, en wij lieten onze avond zeker niet verpesten dus zijn daarna nog uitgeweest.
Helaas kwamen we ze daar weer tegen en blijkbaar was het voor hun nog niet klaar. Dus in de wc begonnen ze weer te schreeuwen en te duwen, door gezet in de zaal zelf waar de bewaking alleen leuk toe keek. Ze wilden daarna nog echt vechten hoorde we via via, maar ineens waren ze met ze alle verdwenen.

’s Nachts maar bij Anne en Nastie geslapen en toen ik de volgende dag op mijn kamer kwam was ze weg, daar hebben we geen last meer van dus. Uiteindelijk rond uurtje of 3 weer een beetje tot leven, daarna met Anne bij het zwembad gaan liggen. ’s Avonds zouden we naar Valletta gaan omdat er een 1 of ander feest zou zijn. Voordat we op de bus stapte nog porties bitterballen gehaald bij de typical Dutch snackbar met natuurlijk Nederlandse eigenaren.
Toen we op de bus wilden stappen zaten ze allemaal heel vol en eigenlijk hadden we geen zin meer om naar Valletta te gaan, dus zijn we maar naar Sliema gegaan. Daar wilden we dan lekker gaan eten, maar na een half uur rondlopen geen aantrekkelijk restaurant gezien. Wij dus maar weer naar St. Julian’s daar bij Bianco’s super lekker gegeten en heerlijke wijn gedronken. Eindelijk een lekker en goed stuk vlees, heerlijk!! Na een paar uur tafelen maar weer naar de residence gelopen daar nog even met Anne gezeten terwijl Nastie en Tamara nog even uit waren, maar die waren alweer snel thuis.
Vandaag zouden we naar het Splash&fun park gaan, maar helaas niemand werkt mee dan maar weer mn bed in denk ik. Misschien vandaag nog een nieuwe kamergenoot, weet niet zeker, als er iemand komt hopen dat het een leuk iemand is !
xxxx

  • 04 Oktober 2009 - 11:27

    Marien:

    Gefeliciteerd met het halen van de FCE toets!

    Wat een gedoe allemaal met die Spaanse types, ik hoop dat je nieuwe kamergenootje zich leuker zal gedragen.

    Splash&Fun, is dat een zwembad? Zijn er eigenlijk nog (meer) mogelijkheden om een beetje te sporten?

  • 05 Oktober 2009 - 09:25

    Lou:

    Sabie!!

    haha wat heb jij een geluk dat die vriendinnen van je niet de volle 12 weken bleven;)
    waarneer ben jij weer is op msn madame ik zit er tegenwoordig heel vaak op aangezien mijn lieftallig vriend het niet snapt dat ik hem het liefst elke dag wel even wil spreken, jongens

    XXXXXX

  • 05 Oktober 2009 - 16:13

    Alexandra:

    goed gedaan meid!! klinkt allemaal leuk hoor, geniet! ik mail je xx

  • 05 Oktober 2009 - 22:21

    Steven:

    Haa kleine oorlogsheld!

    Gaat goed zo te horen!Ga je toch nog eens wat aan mijn zelfverdedigingslessen hebben;)
    Mooi dat het nog goed gaat spreek je snel!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Engels in Malta

Taalcursus engels, cambridge diploma halen.

Recente Reisverslagen:

06 December 2009

Laatste daagjes:(

29 November 2009

Aftellen

21 November 2009

Nog 3 weekjes!

13 November 2009

2 maanden

03 November 2009

Nog 5 weken!
Sabine

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 13771

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 September 2015

Working Holiday in Australie!

31 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Stage Johannesburg

13 September 2009 - 12 December 2009

Engels in Malta

Landen bezocht: