Verbazingen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sabine Bakker - WaarBenJij.nu Verbazingen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sabine Bakker - WaarBenJij.nu

Verbazingen

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

20 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Lieve allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven en weet dat jullie allemaal heel graag willen weten hoe het hier gaat. Heb het de afgelopen 2 weken druk gehad dus vandaar dat er nu pas een verslag komt!

Dinsdag ging ik weer vol goede moed naar mijn hotel, ik zou de komende 2 dagen trainingen krijgen. Deze duurde niet erg lang dus kon alweer vroeg naar huis. Toch waren deze dagen al best vermoeiend dus dat werd iedere keer vroeg naar bed.

Donderdag begon dan eindelijk echt mijn stage. Ik mocht beginnen op HR (personeelszaken), ik ben hier een beetje de assistent van de HR administrator. Zanele is dit nog niet zo lang en snapt er dus ook nog niet heel veel van. Sowieso werken mensen hier al iets langzamer, dus zaken waar je in Nederland in een paar uur mee klaar bent kan je hier zo een hele dag over doen. De week ging zo al snel voorbij en het was zo weekend!

Zaterdag hebben we bijna de hele dag bij het zwembad gelegen en tsja je raadt het waarschijnlijk al,flink verbrand toen! 's Avonds lekker met oververhitte beentjes uitgeweest in Greenside.

Oh verder is onze geit Maude verdwenen, Daniel had gezegd dat ze naar een ander huis zou gaan omdat ze hier alles eet wat los en vast zit en de hele tuin onder poept. Toen we met Gifty in het zwembad aan het spelen waren hebben we gevraagd of hij wist waar Maude was. Toen antwoordde onze 8 jarige Gifty heel lief: Maude, she is death... en wat bleek, Maude hing in stukjes in de schuur....

Zondag lekker uitgeslapen en daarna met zn 6e gaan lunchen bij Tashas, en daarna boodschappen gaan doen.

En weer was er een nieuwe week vol werk begonnen, ook deze week niet heel veel geleerd. Ik had een beetje het idee dat ik Zanele meer leer dan zij mij. Dit was ik vrijdag dan ook even zat en hoop heel erg dat ik komende week wat meer zal leren. Deze week bestond namelijk vooral uit Regret letters schrijven aan mensen die hun CV hebben opgestuurd maar niet worden uitgenodigd voor een interview.

Verder ben ik op dinsdag, valentijnsdag, heel romantisch met Sanne en Steven bij de Mcdonalds gaan eten. Daarna een drankje gedaan bij Steven zijn hotel, met zijn supervisor Rick.

Bijna iedere ochtend voor mijn werk drink ik nog even een wakkerword cappuccino bij Rococo, een restaurantje onder mijn hotel. Ze beginnen me hier al te herkennen dus als ik binnenloop staat al bijna meteen mijn cappuccino op mijn tafel. Hier verbaas ik me iedere ochtend weer over het verkeer. Ik heb daar uitzicht op een heel druk kruispunt en ze rijden hier echt als gekken. Ook heb je hier witte taxi busjes waar bijna alle zwarte zich mee vervoeren. Deze busjes blijven toeteren als ze nog niet vol zijn, lekker lawaaierig dus. Verder moet ik iedere ochtend door de beveiling om mijn werk binnen te komen. Hier moet je je inschrijven wie je bent en wat je komt doen enzo. Als je naar buiten gaat hier moeten ze je ook altijd fouilleren, het is even wennen maar het is hier heel normaal.

Vrijdag na werk kwam Yannick hier weer chillen en zijn we lekker met z'n 6e uiteten gegaan bij the Green Peppercorn. Daarna zijn Steven, Yannick, Jorien en ik uitgeweest in Manhattan, een club hier vlak bij.
Omdat we hiet al voor 10 uur waren, waren we het rond 1 uur wel weer zat en zijn we lekker naar huis gegaan. Na een verfrissende gooi in het zwembad maar lekker gaan slapen!

Zaterdag allemaal een flink katertje dus de halve dag bij het zwembad gelegen. 's Middags stond er een trip naar Soweto gepland. Een wijk in Johannesburg waar meer dan 1 miljoen arme mensen wonen. Dit noemen ze ook wel een township en het verschil is hier heel groot met Morningside, Sandton etc. Mensen wonen hier in krotjes en kleine huizen met veel mensen. Hier zijn we heen geweest met de supervisor van Steven, Rick en met zijn broer hebben we een tour door Soweto gemaakt.
Eerst lekker gegeten bij een leuk restaurantje waar de iets rijkere van Soweto komen. Daarna moesten we tanken, het duurde even om de goede benzine te vinden. Terwijl ik bij de auto stond proberen de achterbak open te maken begonnen er ineens 2 mannen, op 2 meter afstand, ruzie met elkaar te maken waarbij 1 zelfs een mes bij zich had. Ik had dit eerst niet door totdat er ineens gegil uit de auto kwam van Jorien en Sanne. Gelukkig waren er al snel genoeg mensen bij en ons gerust gesteld. Er was verder niks aan de hand dus konden wij weer rustig door waar we mee bezig waren.
Daarna zijn we naar een soort discotheek geweest, ofterwijl een ruimte in de open ruimte met een soort zeil er overheen. Hier werden we best wel raar aangekeken als enige blanken, maar als snel merkte we dat we geaccepteerd werden en geloof me, ik heb mijn lach niet meer van mijn gezicht kunnen krijgen!!
Uiteindelijk rond 9 uur alweer naar huis gegaan omdat we nog wel een stuk moesten rijden.
Toen we thuis waren nog even alle indrukken verwerkt en daarna lekker gaan slapen. Wat een dag, en wat een totaal ander beeld van Johannesburg!
Tegenstellingen hier tussen rijk en arm is heel groot en wordt eigenlijk ook steeds groter!
Alexandra is nog zo'n township, dit wil ik eigenlijk ook heel graag zien. Maar een aantal blanke afrikanen die ik gesproken heb zeggen dat je dit absoluut niet moet doen, dat dit nog erger en gevaarlijker is dan Soweto. Ik denk dat we dat dus maar even overslaan...

Verder vandaag weer lekker bij het zwembad uitgerust en zo maar weer slapen voor een nieuw weekje werk!

Foto's staan overigens weer op Facebook, zal misschien komende week nog wat foto's hierop zetten als ik tijd en zin heb voor de mensen die nog achterlopen op de social media;)

Jullie horen weer van me!

Dikke kus!

  • 25 Februari 2012 - 08:02

    Lou:

    Sabbie, wat klinkt het allemaal heerlijk en wat ben ik jaloers!!
    Geniet ervan en blijf je verhaaltjes schrijven!!

    Dag lieve sab xxxxxxxxxx

  • 14 Maart 2012 - 09:01

    Maxime:

    lieverd, wat goed om je verhalen te lezen!

    geniet ervan!!!

    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Stage Johannesburg

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2012

Nederlands bezoek

25 Maart 2012

Time Flies

20 Februari 2012

Verbazingen

06 Februari 2012

Ik leef nog!

27 Januari 2012

Kriebels
Sabine

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 13728

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 September 2015

Working Holiday in Australie!

31 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Stage Johannesburg

13 September 2009 - 12 December 2009

Engels in Malta

Landen bezocht: