Ik leef nog! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sabine Bakker - WaarBenJij.nu Ik leef nog! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sabine Bakker - WaarBenJij.nu

Ik leef nog!

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

06 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Lieve allemaal,
Het heeft even geduurd maar we hebben nu dan eindelijk internet!
Ik zit hier nu al bijna een week, maar zal eerst bij het begin beginnen.

Dinsdag was het dan toch echt tijd om te vertrekken, het ene afscheid na het andere afscheid, ging ik met Sanne door de douane. We vlogen eerst van Schiphol naar London Heathrow en vanaf daar door naar Johannesburg. Het eerste avontuur al beleefd op Londen, treintjes heen en weer, weg kwijt, en toch nog optijd het vliegtuig in. Na een reis van meer dan 14 uur kwamen we dan eindelijk aan bij onze toekomstige villa in Morningside.
Het was even wennen, we gingen weg met -5 graden en kwamen hier in de 30 graden terecht, maar thank god zit er een zwembad bij het huis en konden we snel een verfrissende duik nemen. De andere meiden waren hier nog een paar dagen dus die konden ons mooi laten zien hoe het hier allemaal werkt. We zijn even naar het winkelcentrum hier om de hoek geweest, waar de supermarkt is en allerlei lekkere restaurantjes. 's Avonds waren we toch redelijk kapot dus hebben we pizza besteld en daarna lekker gaan slapen.

Hier bij het huis woont trouwens ook de huisbaas(Daniel), de tuinman (Innocent) en de poetsvrouw (Decent) met 2 kindjes, Gifty en Wendyle. Ook hebben we 2 honden, een geit en kippen + kuikens, een lekkere dierentuin dus!
Verder zit het huis achter een grote omheining, en een poort die wij alleen kunnen open maken met een sleutel. Ook hebben we beveiling als het nodig is, een apparaatje waar je op kunt klikken en dan staan er binnen 5 minuten hier mensen met geweren enzo;) Wel een fijn gevoel, ookal is er in de afgelopen 10 jaar hier nog nooit wat gebeurd!

De volgende dag zijn we na een duik in het zwembad met zn alle gaan ontbijten bij Tashas en daarna naar het Nelson Mandela Square geweest om boodschappen te doen en een Afrikaanse simkaart aan te schaffen.
´s Avonds zouden we eerst gaan braaien (bbq'en) maar helaas werkte het weer niet mee, dus tsja dan maar uiteten. Uiteten is hier trouwens best goedkoop, zo hadden we 2 heerlijke eendenborsten voor €14! Daarna zijn we nog wezen stappen, echt ik heb mn ogen uitgekeken, wat een aparte mensen liepen hier rond zeg!

Vrijdag zijn Jorien en Marlies hier ook aangekomen, maar was het helaas ook de laatste dag van de rest. Toen zij waren opgehaald door de taxi zijn wij boodschappen gaan voor de braai, dit keer ging het wel lukken met het weer;)

Zaterdag hadden we nog even een dagje op te relaxen, dus bijna de hele dag in zon aan het zwembad gelegen. Aan het eind van de middag toch maar even naar Mandela Square geweest om ook voor Jorien en Marlies een simkaart te kopen. Daarna lekker gegeten bij The Butcher Shop, gelukkig is het hier heel normaal om een Doggy Bag te vragen want het was echt veel te veel! De weg naar huis vinden was nog een leuke grap die avond, eerst op zoek naar ons oude ragbakkie om vervolgens de weg kwijt te raken! Maar, we zijn er gekomen....

Zondag zijn we naar het Krugersdorp gereden naar een wild park om dieren te spotten. Je betaalde hier 80 Rand voor ( dat is ongeveer €8 ) en dat hebben we er zeker wel 10 keer uitgehaald, mennn wat was dat vet! Met je eigen auto een pad rijden en overal om je heen dieren zien, leeuwen, giraffen, gnoes, springbokken(die had ik trouwens gisteravond nog gegeten), antilopen, zebra's en weet ik veel wat allemaal nog meer! De leeuwen hadden net te eten gekregen, dus die zaten een buffel heerlijk af te klauwen, zo bizar om te zien!
Op de terug weg naar huis nog even langs de hotels van iedereen gereden zodat iedereen wist waar ie maandag moet zijn. Alleen ons lieve autootje had niet meer zo'n zin om te starten en normaal aan te blijven. Het heeft dus even geduurd voordat we weer thuis waren..
Yannick woont hier toevallig ook in de buurt dus die is hiet nog komen eten, jaja we hebben een keer een avond helemaal zelf gekookt!
Uiteindelijk allemaal vroeg gaan slapen omdat we de volgende dag om 8 uur aanwezig moeten zijn in het hotel.

Duss vanmorgen om 6 uur uit bed gehopst, pak aan en toch wel een beetje zenuwachitg. Om 7 uur wilde we weg rijden, en je raadt het waarschijnlijk al.... de auto wilde niet starten. Uiteindelijk toch gelukt en een manier gevonden zodat de motor blijft draaien, dus om half 8 was ik in mijn hotel.
Mijn HR-manager zou er om 8 uur zijn, maar helaas was zij er niet. Ik heb heel even met iemand anders kunnen spreken die vertelde dat ze morgen alles in orde zullen hebben, mijn rooster, het contract etc. en dat ik morgen en woensdag trainingen krijg voordat ik echt ga beginnen.
Ik stond dus om kwart over 8 weer buiten mn hotel. Heel even de shopping mall ingelopen maar uiteraard was alles nog dicht. Aangezien Steven mij had afgezet bij het hotel had ik geen vervoer, dus uiteindelijk maar een taxi gepakt en naar huis gegaan.
Thank god doet internet het nu dus en hoef ik me niet nu al te vervelen;)

Ik heb trouwens al wat foto's op facebook gezet, dat gaat geloof ik wat makkelijker dan hierop!
Ik hoop jullie snel te kunnen informeren over mijn werk, kijken of dat bevalt.

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Stage Johannesburg

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2012

Nederlands bezoek

25 Maart 2012

Time Flies

20 Februari 2012

Verbazingen

06 Februari 2012

Ik leef nog!

27 Januari 2012

Kriebels
Sabine

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 13726

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 September 2015

Working Holiday in Australie!

31 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Stage Johannesburg

13 September 2009 - 12 December 2009

Engels in Malta

Landen bezocht: