Het werd eens tijd... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Bakker - WaarBenJij.nu Het werd eens tijd... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sabine Bakker - WaarBenJij.nu

Het werd eens tijd...

Door: Sabine Bakker

Blijf op de hoogte en volg Sabine

19 Mei 2015 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Een aantal weken geleden kwam ik mijn verslagen tegen van mijn tijd in Johannesburg, ik vond dit zo leuk om terug te lezen dat ik dacht dat het na 3,5 maand in Sydney te zijn ook wel eens tijd werd voor een update. Een aantal weken geleden heb ik mijn ticket terug naar Amsterdam omgeboekt van 15 juni naar 3 september. Dus ondertussen zit ik precies halverwege mijn trip!
Het is een erg fijn land, ik heb het naar m’n zin maar heb de droomman nog niet gevonden, dus voorlopig is het plan gewoon nog om dit jaar terug te komen naar Nederland!;) Ik mag hier officieel tot 4 februari 2016 blijven en om dit een jaar te verlengen zou ik 88 dagen op een boerderij in the middle of nowhere fruit kunnen gaan plukken.
Dat ben ik op dit moment niet van plan, dus tijd om nog even te werken en daarna al het schoon van Australië én Nieuw Zeeland te gaan ontdekken!

Op dinsdag 3 februari vetrok ik 's middags, na afscheid op Schiphol van mama, Steven en Florine, voor mijn eerste vlucht naar Hong Kong van 11 uur. Veel kunnen slapen gelukkig en mezelf verder kunnen vermaken met films en allerlei lieve kaartjes. Op Hong Kong had ik nog geen 2 uur overstap tijd, wat heel prima was, wat gedronken met een Nederlands stel en een meisje. Op naar de volgende vlucht van nog 9 uur! Uiteindelijk op 4 februari om 21u geland en zonder problemen door de douane. Op het vliegveld heb ik meteen 2 meisjes leren kennen die in hetzelfde hostel zouden slapen! Met een shuttle zijn we naar het Wake Up Hostel gebracht, waar ik mijn eerste week heb verbleven. Hier meteen maar even de bar (Side Bar) ingedoken om niet meteen in slaap te vallen.

De volgende dag met 2 Nederlandse meisjes, een Belgische jongen en meisje op pad geweest. Al lopend door de stad, naar het Opera House, the Rocks, Royal Botanical Gardens. Eigenlijk alles wat een toerist op de eerste dag doet. Stiekem loop je dan toch een heleboel en met de jetlag die erin hakt op tijd naar bed gegaan die avond.

Vrijdag had Wake Up een tour door de stad georganiseerd, met een hele groep door de stad gelopen, de hoogte punten gezien en een hoop mensen leren kennen:)! Daarna wat bank zaken geregeld en verder rustig aan gedaan. 's Avonds in de Side bar gegeten en nog wat drankjes gedaan.

Op zaterdag samen met Linde(NL) en Racheal(UK) naar het welbekende Bondi beach gegaan, heerlijk liggen zonnen, kijkend naar alle surfers. 's Avonds in Hyde park, vlakbij het hostel, kennis mogen maken met 'Goon'. Dit is echte backpackers wijn. Zoete wijn in een zak, prachtig verpakt in een doos.. Je betaalt ongeveer €7 voor een 4 liter zak, niet te drinken! Maar toch doet iedereen het omdat het zo goedkoop is. Voor een biertje in een bar betaal je hier minimaal $7, wat neerkomt op bijna €5!!

Op zondag ben ik met 4 meiden naar de Blue Mountains geweest, ongeveer 2 uur met de trein vanuit Sydney. Op zondagen betaal je maar $2.50 voor al het openbaar vervoer, dus goed om lange trips te doen! Hier de 'Three Sisters' mogen bewonderen en een prachtig uitzicht over de Blue Mountains. Omdat we nogal laat die kant op gingen moesten we redelijk haasten om weer op tijd de laatste bus + trein terug naar Sydney te pakken.

Op maandag ben ik naar Manly geweest, vanaf het Opera House gaat er een ferry die er ongeveer 30 minuten over doet om daar te komen. Dit is een ander surfers strand, waar je dus je ogen kunt uitkijken! Heerlijk relaxt dagje. Ook op woensdag een mooie Beach/Coastal walk gemaakt met het hostel, van Coogee naar Bondi. Een wandeling van ruim 2 uur, maar zeker de moeite waard!

Na een week in het Wake Up hostel te hebben verbleven had ik ondertussen een plekje kunnen regelen in het oude huis van Willemijn, om de hoek van het hostel. Hier ben ik de tweede week heen verhuisd. Helaas beviel dit niet helemaal zoals gehoopt, met 8 mensen in een appartement, 2 slaapkamer, oftewel nog steeds met 2 stapelbedden in een klein kamertje. Verder ook niet erg schoon en weinig klik met de huisgenoten. Hier ben ik dus na 5 nachten alweer weggegaan. Samen met 1 van de huisgenootjes (Deens meisje) naar Maze Hostel vertrokken, waar we een prive kamer voor een mooi weekprijsje hadden kunnen regelen.

Vooral de eerste 2 weken de echte toerist uitgehangen en hoewel ik een mijn tweede week al een flinke dip had, heb ik wel deze week ook een baan weten te bemachtigen in het Opera House! Voor GG Espresso, een koffie bedrijf dat ongeveer 15 locaties heeft in Sydney, Canberra en Brisbane. 1 locatie is backstage in het Opera House, waar iedereen die voor het Opera House werkt kan komen. Hier werk ik vanaf mijn 3e week ongeveer full time, soms wat meer, soms wat minder. Het is een erg leuk bedrijf, met leuke mensen en een leuk salaris. Hier ben ik ondertussen Supervisor, altijd goed om toe te kunnen voegen op mijn CV ;) Hier werk ik nog een maandje en dan is het tijd om te gaan reizen!!

Naast al het werk zoek ik ook altijd nog gaatjes voor leuke dingen. Meer van Sydney ontdekken, naar het strand te gaan, lekker eten en drinken, nieuwe mensen leren kennen, feesten, weer afscheid nemen van leuke mensen, bezoekjes van Maxime, uitslaapochtendjes, dagtripjes naar Tangaroo Zoo, Palm Beach, Port Stephens en nog veel meer!

Afgelopen weekend 2 dagen weggeweest met 4 andere Nederlandse meiden, naar Port Stephens. Een trip van 5 uur met de trein en bus, maar zeker leuke dagen gehad! Kameel gereden tussen de strandduinen, prachtige zonsondergang, kampvuur, bungalow hutjes (met veel muggen), Whale watching – zonder walvissen, maar gelukkig wel dolfijnen

Het weer is sinds begin maart helaas wat minder, nog steeds warm voor de herfst/winters die wij kennen, maar 18 graden hier is toch heel anders dan 18 graden in Nederland;) Zodra ik ga reizen zal het warmer worden richting het Noorden, dus hopelijk daar nog leren surfen 

Vorige week heb ik eindelijk mijn reis geboekt! Steven zal op 18 juni ‘s ochtends aankomen en zal zichzelf een aantal dagen moeten vermaken in Sydney tot dat ik klaar ben met werken op 20 juni! Op 22 juni kunnen we onze 'Alpha 2 Berth' (campervan) ophalen vlakbij het vliegveld van Sydney. Hiermee hebben we 5 dagen om naar Brisbane te rijden, met tussenstops in Port Macquarie, Coffs Harbour, Bryon Bay en Nimbim. Daarna gaan we een stukje met de Greyhound bus verder naar Noosa en vervolgens naar Hervey Bay. Daar moeten we zondag middag zijn voor onze introductie voor Fraser Island, waar we maandag vroeg naar vertrekken. Hier kunnen we 3 dagen genieten van de mooiste stranden, meren en 4x4 drive avonturen. Daarna slapen we nog een nachtje in Hervey Bay en dan is het voor Steef helaas alweer tijd om terug te gaan naar Sydney.

Voor mij start dan de rest van mijn reis, wat ik daar tot nu toe voor geboekt heb is de Greyhound ‘Hop on Hop off’ bus van Brisbane tot en met Cairns. Met tussenstops in onder andere town 1770/Agnes water, Airlie beach, Whitsundays, Townsville, Magnetic island , Cairns en het Daintree Rainforest. Op de Great Barrier Reef heb ik een dag trip geboekt om het zowel van onder als boven water te bekijken! Een dag trip op een cruise inclusief een duik, snorkelen en een helikoptervlucht!!!

Vanuit Cairns neem ik een vlucht naar Alice Springs om daar een 3 daagse trip te doen naar The Olgas, Ayers Rock en allerlei hikes in the middle of Nowhere! Vanaf daar vlieg ik dan weer door naar Melbourne, waar ik een dag trip heb geboekt voor de Great Ocean Road om onder andere de 12 apostelen te zien! Verder dan nog een aantal dagen in Melbourne zelf.

Vanuit daar wil ik verder vliegen naar Auckland, Nieuw Zeeland. Hier ga ik met een Tour bus ‘Stray’ het Noorder- en Zuidereiland van Nieuw Zeeland verkennen in ruim 3 weken.
De bus zal mij naar de volgende plaatsen brengen: Auckland, Raglan, Mourea, Lake Aniwhenua, Whakahoro, Tongariro National Park, Wellington, Marahua/Abel Tasman, Westport, Franz Josef, Wanaka, Queenstown, Aoraki/Mt Cook, Rangitata en als laatste stop Christchurch. Vanuit daar vlieg ik dan weer terug naar Sydney en zal daar mijn laatste dagen doorbrengen voordat het weer tijd is voor de lange vlucht terug naar Nederland. Ik zal op 4 september ’s ochtends vroeg weer aankomen in het o zo mooie Amsterdam.

Ik zal proberen om tijdens het reizen ook nog eens een update te posten, maar ik gok dat Facebook foto’s meer update zullen geven;)

Tot over 3,5 maand!

Liefs

  • 19 Mei 2015 - 09:55

    Mikkel:

    wat een heerlijke ervaring, leuk verslag!geniet volop x

  • 19 Mei 2015 - 13:32

    Rosalie:

    Heeel leuk allemaal lieve Sab! Een deel van je gemaakte avonturen wist ik natuurlijk al maar super leuk om zo ook de rest van je plannen te horen! Het klinkt echt mega gaaf allemaal! Geniet ervan! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 31 Juli 2009
Verslag gelezen: 1233
Totaal aantal bezoekers 13681

Voorgaande reizen:

03 Februari 2015 - 04 September 2015

Working Holiday in Australie!

31 Januari 2012 - 24 Juli 2012

Stage Johannesburg

13 September 2009 - 12 December 2009

Engels in Malta

Landen bezocht: